Logo

Jak wyróżnić swój obiekt

Twoja oferta wśród innych na liście – jak się wyróżnić


Dobrze stworzona oferta, jest jak idealnie skrojony garnitur – podkreśla atuty i zwiększa zainteresowanie. Jak sprawić by Twoja oferta była atrakcyjna na tle innych? Jak pokazać swój obiekt i wzbudzić zainteresowanie u turystów?


TWOJA OFERTA WŚRÓD INNYCH NA LIŚCIE:

  • Klient kupuje oczami – większość z nas w ułamku sekundy ocenia czy coś jest atrakcyjne czy nie – dotyczy to każdego wyboru, noclegu również. Wśród gąszczu ofert, na liście dostępnych obiektów, klient widzi tylko zdjęcie, nazwę obiektu oraz cenę. Miniatura oferty powinna prezentować obiekt z najlepszej strony. Nie musi być to zdjęcie z zewnątrz - jeśli obiekt posiada szczególnie piękne wnętrza i uznajesz to za Twój główny atut, warto wykorzystać właśnie je. Przed wyborem zdjęcia na zdjęcie główne sprawdź czy prezentuje się ono równie ładnie jako miniatura – czasami zdjęcie ładne w pełnej wielkości, jako miniatura prezentuje się mało zachęcająco - bywa też odwrotnie. Pamiętaj – głównym zadaniem zdjęcia w miniaturze jest zachęcenie turysty do kliknięcia w Twoją ofertę i zainteresowania się nią szerzej.


  • Drugą rzeczą jaką widzi klient jest NAZWA OBIEKTU. W związku z dużym wyborem ofert noclegowych, zadbaj o to, by Twoja oferta wyróżniała się czymś na tle innych. Dobrym pomysłem jest stworzenie nazwy, która od razu będzie ukierunkowywać turystę na charakter obiektu, może opisywać otoczenie, lub szybko zapadnie w pamięć.    






Jeśli widzisz, że Twoje STATYSTYKI WEJŚĆ są niskie, warto pomyśleć nad zmianą zdjęcia głównego lub nazwy – czasami tak drobny zabieg potrafi zwiększyć liczbę wejść na Twoją ofertę. Niskie statystyki to sygnał, że z jakiegoś powodu Twoja oferta nie wygląda dla turysty atrakcyjnie. To, co wyświetla się na liście – czyli miniaturę obiektu i jego nazwę - powinieneś potraktować jak witrynę sklepową - nie wiesz co jest w środku, ale czujesz się na tyle zachęcony wyglądem, że chętnie wejdziesz sprawdzić ;-)



WNĘTRZE OFERTY:


DANE KONTAKTOWE

Tworząc ofertę dokładnie sprawdź czy podane dane kontaktowe są poprawne i aktualne – pozwoli Ci to uniknąć w przyszłości nieporozumień. Jeśli nie obsługujesz poczty elektronicznej nie podawaj jej adresu w ofercie - tak samo w sytuacji kiedy pocztę sprawdzasz rzadko np. raz na tydzień. Turysta oczekuje szybkiej odpowiedzi i lepiej podać sam nr telefonu niż narażać się na utratę potencjalnego klienta.


OPIS OFERTY

Zadbaj o odpowiedni opis. Masz możliwość podania szczegółowej informacji na temat każdego z pokoi/domku – korzystaj z tego! Czas poświęcony raz na szczegółowe opisanie oferty zaprocentuje później, kiedy nie będziesz musiał odpowiadać na pytania turystów – informacje będą zawarte w ofercie.


Opis oferty to Twoja bezpłatna reklama - nie warto być skromnym. Jako właściciel i opiekun obiektu najlepiej znasz jego atuty - pokaż je innym. Dla jednych turystów ważna jest bliskość jeziora czy rzeki, inni szukają dobrego jedzenia i ciszy - nigdy nie wiesz co ostatecznie przekona klienta do rezerwacji – dobry opis obiektu to podstawa.



ZDJĘCIA WEWNĄTRZ OFERTY

Ważną kwestią nadal pozostają zdjęcia. Klient często podejmuje ostateczną decyzję na ich podstawie – zadbaj o to, by zdjęcia maksymalnie oddawały ducha obiektu.

Na co powinieneś zwrócić uwagę przy wykonywaniu zdjęć obiektu?

  • oświetlenie –  jest bardzo ważną sprawą – zarówno ciemne jak i prześwietlone zdjęcia źle wyglądają. Przy fotografowaniu obiektu z zewnątrz poczekaj na ładną pogodę i słońce. Zwróć też uwagę na porę dnia – zdjęcia robione o świcie będą wyglądały inaczej niż te robione po południu - pokuś się o sprawdzenie kiedy Twój obiekt wygląda najlepiej. Przy zdjęciach wnętrz również zadbaj o solidne oświetlenie – mimo wystarczającej ilości światła z zewnątrz warto i tak włączyć światło w pomieszczeniu – zwłaszcza lampki nocne, stojące lampy podłogowe lub oświetlanie ozdobne – pięknie doświetlą pomieszczenie, nadając przyjemniejszego charakteru dla zdjęcia.


  • kadrowanie – zadbaj o to, by zdjęcia obejmowały całość pokoju. Jeśli pokój jest duży i nie sposób objąć go jednym ujęciem, podziel go na mniejsze obszary i zrób kilka zdjęć. Często próbując objąć duży pokój jako całość, wychodzi zdjęcie, na którym jest np. część ściany, kawałek dywanu i pół szafy. Zupełnie nie daje to obrazu wnętrza. Z drugiej strony pojedyncze zdjęcie stołu czy łóżka te nie spełnią swojej funkcji. Spójrz na swoje zdjęcie jak turysta i odpowiedz sobie na pytanie czy zdjęcie jest czytelne i daje ogląd całości.  


  • porządek i ład - rzecz oczywista, ale warta wypunktowania – w obiekcie, który fotografujesz powinien być ład i porządek- równo zaścielone łóżka, pochowane zbędne drobiazgi, wyprasowana serweta/obrus na stole – wszystko to wpływa na to jak Twój obiekt zostanie odebrany. Ciekawostka - ujęcie na zdjęciu włączonego telewizora wprowadza do niego chaos.


  • klimat ;-) gdy wszystkie powyższe punkty są spełnione warto pokusić się o kilka drobiazgów takich jak świeże kwiaty na stoliku, ładnie zaścielone łóżka z narzuconym kocem, świeczki, owoce w koszyku, ładnie ułożone na łóżku poduszki czy ręczniki. Są to drobiazgi, które ocieplają wizerunek wnętrza, dzięki temu pokój na zdjęciach nie będzie wyglądał "obco", będzie sprawiał wrażenie "swojego" i gotowego do zamieszkania. A o to przecież chodzi :-)


Pamiętajmy jednak - wstawiając zdjęcia mocno wyretuszowane, nie oddające prawdziwego standardu obiektu, sugerujące warunki lepsze niż rzeczywiste, narazisz się na późniejsze nieprzychylne komentarze ze strony wynajmujących – klienci zawsze weryfikują reklamę z rzeczywistością.




Jeśli chciałbyś zamówić usługę wykonania profesjonalnych zdjęć swojego obiektu, w tym zdjęć "z lotu ptaka" wykonanych wysokiej klasy dronem – zapraszamy tutaj.




PIKTOGRAMY

Na koniec warto wspomnieć też o piktogramach. Portal umożliwia wyfiltrowanie obiektów pod kątem oferowanych dodatkowych udogodnień. Jeśli oferujesz udogodnienia takie jak np. wynajem sprzętu wodnego, rowerów, możliwość przyjechania ze zwierzakiem etc. warto zaznaczać odpowiednie piktogramy. Klient, któremu bardzo zależy np. na kominku w domku, szukając oferty zaznaczy, by wyświetlały mu się wyłącznie obiekty z kominkiem. Jeśli nie zaznaczysz odpowiedniego piktogramu, a masz kominek, istnieje duża szansa, że ten konkretny klient Cię nie znajdzie.




Wyświetlanie oferty w wyszukiwarce Google


Każda oferta oprócz wyświetlania na portalu pozycjonuje się również niezależnie w wyszukiwarce Google. Podpowiadamy co pomoże Ci lepiej wypozycjonować ofertę w wyszukiwarce:

  • słowa kluczowe - jeśli chcesz by oferta wyświetlała się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych słów kluczowych np."agroturystyka Wiżajny" musisz zawrzeć te słowa w opisie swojego obiektu, najlepiej kilkukrotnie

  • aktualizacjeGoogle zwraca uwagę na nowe treści, zadbaj o to, by w Twojej ofercie pojawiały się aktualizacje. Nie traktuj oferty jako skończonego produktu - zawsze można dodać zdjęcie, zmienić nieco treść czy zaktualizować cennik. Dzięki temu Twoja oferta będzie wyświetlała się wyżej  


  • staż wyświetlania - im dłużej strona istnieje - tym wyżej się pozycjonuje :-) przerywając ciągłość w wyświetlaniu, narażasz ofertę na sukcesywny spadek w wynikach wyszukiwania Google




Podsumowując:


  • oferta powinna być rzetelna i oddawać faktyczny obraz obiektu
  • warto wybrać szczególnie ładne zdjęcie na zdjęcie główne
  • warto pomyśleć o chwytliwej nazwie dla naszego obiektu
  • zdjęcia wewnątrz oferty mają bardzo duże znaczenie
  • dokładny opis poszczególnych pokoi/domków sprzeda więcej rezerwacji Twojego obiektu.
  • piktogramy ułatwiają klientowi znalezienie obiektu z wybranym udogodnieniem a właścicielowi obiektu podnoszą oglądalność oferty
  • jeśli Twój obiekt ma niskie statystyki spróbuj zmienić główne zdjęcie lub nazwę obiektu
  • jeśli posiadasz wysokie statystyki ale odzew ze strony klientów jest niewielki sprawdź co wewnątrz oferty może to powodować - może okazać się, że podałeś dane kontaktowe z błędem lub oferta jest nieaktualna
  • częste aktualizacje wzmacniają pozycję Twojej oferty w wyszukiwarce Google

chcesz wypromować swój obiekt i zyskać więcej klientów?



Top